ח"כ סעדה מציע: מח"ש תוכפף לשר המשפטים

אייל ראובן No Comments on ח"כ סעדה מציע: מח"ש תוכפף לשר המשפטים

הצעת חוק חדשה של ח"כ משה סעדה מבקשת להכפיף את המחלקה לחקירות שוטרים לשר המשפטים. המשמעות: הפרקליטות לא תוכל להנחות לגבי חקירות

משרדי המחלקה לחקירות שוטרים צילום: Renkin Fenton/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת טלטלה נוספת במערכת המשפט? הצעת חוק חדשה שהגיש סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, חה"כ משה סעדה מהליכוד, מבקשת להוציא את מח"ש מהפרקליטות ולהכפיף את המחלקה ישירות לשר המשפטים, שימנה גם את מנהלה. בעוד שכיום כפופה המחלקה לפרקליטות המדינה. המשמעות היא שהפרקליטות לא תוכל להנחות את המחלקה לגבי חקירות. כך פורסם הבוקר ב'ישראל היום'.

בהצעה מבקש סעדה להוסיף למחלקה סמכות לחקור פרקליטים, לרבות פרקליט המדינה, נוסף על סמכותה לחקור שוטרים ואנשי שירות הביטחון הכללי. למנהל המחלקה יתמנה, לפי ההצעה, מי שכשיר לכהן כשופט עליון.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב כי המשטרה והפרקליטות פועלות לקידום תיקים פליליים בשיתוף פעולה מלא, ביחסי עבודה הדוקים לצורך מימוש אינטרסים משותפים והדבר יוצר ניגוד עניינים חריף.

כזכור, אחרי שחשף את הליקויים במחלקה לחקירות שוטרים שאליהם נחשף כששימש סגן ומ"מ ראש מח"ש, שוריין משה סעדה לרשימת הליכוד על ידי ראש המפלגה בנימין נתניהו ונבחר לכנסת. כעת, מהפוזיציה החדשה, מנסה סעדה לתקן את המצב, באמצעות הצעת חוק שתרעיד את מערכת אכיפת החוק.

משה סעדה מאשים: אלשיך טייח חקירות; שי ניצן גיבה

סגן ראש מח"ש בעדות נוספת: "חקירות נפתחו ונסגרו לפי אינטרסים"



0 תגובות